السلام عليكم رحمة الله وبركاته

'TRAINING' UNTUK BERJAUHAN

Januari 2012
 بسم الله الرحمن الرحيم

Hari demi hari berlalu, sampailah dekat sekolah nak buka.  Aku pindah balik ke rumah kami di Aloq Setaq dengan anak-anak aku sebab Syamil, anak bongsu aku dah nak masuk tingkatan 3.  B aku pulak kena perabih notis kerja dengan majikan dia masa tu.
  
Akulah yang dok urus Syamil dari hari mula sekolah, pi balik sekolah hari-hari dan urusan harian rumahtangga yang lain. Jadi sorang surirumah sepenuh masa sejak 18 tahun yang lalu dengan driving sendiri, insyaallah, taklah jadi satu beban atau masalah besaq kat aku.  

Di Aloq Setaq, aku stay  dengan 3 orang anak-anak aku.  Yang sulung, Syafiq, dok belajaq di sebuah IPT di Aloq Setaq jugak dan anak kedua aku, Aina, dok tunggu result SPM.


Ketentuan Allah adalah yang terbaik.  Dalam masa nak perabih notis bekerja dengan majikan masa tu, B aku tak dapat balik jenguk kami dalam tempoh 2 bulan.  Banyak kerja nak kena settle, dengan nak kena buat handing over duties dan sebagainya.  Pendekata, 2 bulan macam tak cukup tu pasai dia tak boleh ambik day off pun.

Betui la.. perpisahan sementara antara Subang Jaya dengan Aloq Setaq memang bagi training baik punya untuk aku nak face realiti perpisahan yang besaq nantinya.  Sesekali, aku terpikiaq, pasai apa Allah bagi dugaan ni kat aku..?  Jawapan yang aku dapat ialah, Allah sayang kat aku.. :)


Allah maha memahami..

1 comment: