السلام عليكم رحمة الله وبركاته

BERCUTI KE LEGOLAND, JOHOR BAHRU

Oktober 2012
 بسم الله الرحمن الرحيم

Lepas exam PMR, aku bawak Aina dan Syamil pi Johor Bahru. Lama dah aku dok janji dengan depa nak bawak p jengok Legoland yang baru dibuka tu.  Sedang elok la PMR dah habih kalau kami nak pi pun.

aida
Di JB, aku stay di rumah Aida, adik angkat aku yang aku kenai melalui maya lebih 10 tahun yang lalu. Aida ambik cuti semata-mata nak spend time dengan kami. Kami pi Johor Premium Outlet (JPO).  Esok harinya Aida bawak kami pi Legoland. Seharian dok berseronok dalam tu. Bukan ada apa sangat pun tapi santai bercuti.  Malam tu pulak, Aida bawak kami pi bazar karat (uptown) di JB. Besaq sungguh bazar tu tapi tak ada benda karat pun..orang adalah beberapa kerat yang dah karat termasuk aku yang semi-karat. Hehe.. :p

Balik dah tengah malam, letih sungguh kami.  Pakat terkapaq lena. Esoknya, dari subuh lagi, dah bau semerbak, Aida dok goreng nasi bagai, untuk breakfast kami.  Sungguh terharu di atas layanan Aida terhadap kami anak beranak.

Tengahari tu, Aida hantaq aku dan anak-anak ke Kuala Lumpur naik kereta dia disertai anak sulungnya, Aul. Suami Aida tak dapat ikut sama sebab kena kerja.  Di Kuala Lumpur, kami ke Jalan TAR, shopping, pastu pi Sunway Pyramid.  Aina dan Syamil nak jumpa dengan sahabat-sahabat depa masa sekolah sama-sama di Subang Jaya sebelum ni. 

Terima kasih Aida di atas pengorbanan masa dan tenaga melayan akak dan anak-anak. Semuga Allah memberkati hidup Aida sekeluarga dengan segala kemurahan rezeki dan rahmat yang melimpah. Ameen ya rabb..  


Jalinan silaturahim memanjangkan usia. Insyaallah..


2 comments: