السلام عليكم رحمة الله وبركاته

MADINAH MENJADI REALITI

7 Januari 2013

 بسم الله الرحمن الرحيم

Start dari cek-in, semua urusan smooth sekali.  Lebih kurang 8 jam perjalanan, pesawat kami pun mendarat di Riyadh untuk transit selama sejam.  Dan jugaklah aku bersembang mesra dengan jemaah dari Malaysia yang nak pi buat ibadah umrah. Lepas tu, penerbangan pun diteruskan selama sejam lagi ke Madinah.  Alhamdulillah, dengan izinNya jua, aku dan anak-anak selamat menjejak kaki di bumi Madinah Al Munawwarah. Proses imigresen dan kastam berjalan dengan tenang dan lancar sehinggalah kami keluaq dari airport.  

A serta Syafiq dan a few hotel staff ada bersama untuk menyambut kedatangan kami, disapa mesra dan mengalu-alukan kedatangan kami ke bumi Allah yang amat mulia itu. Alhamdulillah.  Kami bersembang-sembang dalam perjalanan menaiki kereta yang memakan masa lebih kurang 10 minit untuk ke rumah kami. Sampai di rumah, kami berehat sambil aku berjalan tengok-tengok keadaan di dalam rumah yang pada aku, begitu besaq.


Rumah kami terletak di dalam daerah Tanah Haram, di kawasan Baladia Uhud and it is a 4-storey apartment dan kami di tingkat 2.  Sebuah rumah di satu tingkat.  Terdapat 4 bilik tidoq, 4 bilik ayaq, 1 ruang tamu, 1 ruang makan, 1 ruang dapoq dan sebuah bilik kecik (untuk dibuat stor). Alhamdulillah.. 















Aku dan la punggah isi beg dan kotak yang kami bawak sambil sembang-sembang.  Mata kelat mengantuk sebab masih berada dalam waktu Malaysia, pukul 2 pagi masa tu sedangkan di Madinah baru pukul 9 malam. Lepas fresh up, kami semua pun rehat dan tidoq.

Esok harinya, aku dan anak-anak dok jet lag lagi, mengantuk dan tidoq seharian.

Tiada daya dan upaya melainkan dengan bantuan Allah SWT..




No comments:

Post a Comment