السلام عليكم رحمة الله وبركاته

TETAMU ALLAH (4)

بسم الله الرحمن الرحيم


Tetamu Allah come and go. Masa berlalu cepat sekali. Sahabat handai, keluarga dan kenalan baru membuatkan hidup aku terasa berisi dan indah di sini.

KAK REN - KUALA LUMPUR

Aku dapat tau Kak Ren mai buat umrah pun masa dia dah ada di Makkah. Bila sampai di Madinah, Kak Ren call aku. Dia uzur jadi dia tak ke masjid. Aku pi jumpa Kak  Ren di hotel tempat dia menginap.

Puas kami dok posing  tanpa segan silu sebab KakRen ni kurus langsing dan tinggi orangnya. Aku ni pulak rendang berbuah-buah. Hehe.. Jadi, aku tak maulah kelihatan seperti nombor '10' bila berdiri di sebelah Kak Ren tu. Orang yang lalu lalang dok heran ingat kami ni dok buat photoshoot untuk majalah ka apa. Macam-macam gaya dan entah berapa kali dok snap nak bagi aku nampak kurus..dalam gambaq. Kononnnn.. Lol.. :p



KAK NANI - SELANGOR

Kak Nani bagitau aku awai lagi dah yang dia nak mai. Dok tanya aku nak pesan dia bawa apa dan sebagainya. Hari sampai sini, Kak Nani uzur. Jadi, kami cuma duduk dan bersembang dalam bilik dia. Aku belikan nasi mandi untuk dia sebab dia teringin nak makan. Terima kasih di atas buah tangan dari Malaysia yang dipesan dan yang tak dipesan.

Esok harinya aku tak jumpa Kak Nani sebab aku tak berapa sihat. Batuk dan rasa macam nak demam. Namun, pada hari seterusnya, dengan izin Allah, Kak Nani dah boleh solat jadi malam tu dapatlah aku bawa dia ke Raudhah bersama beberapa orang kawan-kawan satu rombongan dengan dia. Alhamdulillah.



KAK MON - BANDAR KINRARA

Kak Mon pun dah bagitau lama kat aku yang dia nak mai buat umrah. Cuma tarikh saja dok tertunda-tunda. Wallahuaklam bissawab. Aku pi jumpa Kak Mon di hotel dan kami sembang-sembang dalam bilik. Terima kasih KakMon di atas susah payah tolong bawa barang untuk aku. Lepas asar, aku bawa Kak Mon dan beberapa orang kawan dia ke Pasar Kurma. Lepas asar, aku temankan depa beli jubah dan sebagainya.


Lepas isyak, kami hantaq barang-barang balik ke hotel. Lepas tu, kami pi balik ke masjid Nabawi untuk ke Raudhah. Alhamdulillah, segalanya dipermudahkan.

Keluaq dari masjid, aku terus balik rumah. Kami bersalaman siap-siap sebab esok harinya Kak Mon dan rombongan akan keluaq berziarah satu hari dan akan berangkat balik ke Malaysia awal pagi lusa. Memang kami tak jumpa dah lepas tu cuma bercakap di telefon saja.

kak midah, kak mon & kak ila

Semuga kalian beroleh umrah yang mabrur dan segala ibadah diterima Allah SWT dan dijemputNya ke sini lagi. Ameen ya rabb..

Tiada siapa dapat menilai ibadah seseorang melainkan Allah SWT jua.



No comments:

Post a Comment