السلام عليكم رحمة الله وبركاته

TETAMU ALLAH (2)

بسم الله الرحمن الرحيم

Setiap minggu ada saja sahabat aku yang menunaikan ibadah umrah. Alhamdulillah rezeki masing-masing anugerah Allah SWT. 

SAL – BANDAR KINRARA

Sal ni salah sorang sahabat aku masa aku dok di Bandar Kinrara dulu. Dia pun tak tau yang aku dah berhijrah sebab sejak aku balik dok di Aloq Staq, sal jarang contact aku atas sebab kesihatan dia. Kebetulan ada sorang sahabat dari Kinrara jugak tau aku dah ada di sini sebab selalu berwhatsapp. Kebetulan pula dia jumpa sal beberapa hari sebelum sal mai dan bagi nombor fon aku kat sal.


Sal mai satu keluarga, 5 orang. Depa sampai di Makkah dulu. Masa sal di Makkah dia ada sms aku. Bila depa sampai ke Madinah, dia heran awat aku tak balas sms dia sedangkan aku tak terima. Dia call pun tak boleh. Gamaknya ada masalah roaming kot. Hari ke2 dia cuba lagi dengan nombor lain, baru dapat. Alhamdulillah, ada rezeki untuk kami berjumpa di sini.

Aku pi jumpa sal lepas Isyak malam esoknya dan bawa dia bersama anak pompuan dia pi shopping di kedai-kedai borong di Dawdia. Nama pun kedai borong, sal pun borong sakan. Lepas tu, kami pi makan nasi bukhari dan nasi mandi. Sambil makan tu, sal berkongsi masalah kesihatan dia dengan aku. Mudah-mudahan Sal tabah menghadapi segala dugaan dan sembuh sepenuhnya, insyaallah. Lewat malam, barulah aku hantaq depa balik ke hotel. Esoknya suami sal pulak pi jumpa A.

Depa bertolak balik ke Malaysia sehari lepas tu.


Segala yang baik adalah dari Allah SWT jua dan yang buruk dari kita.





2 comments: